Bibeln ger bevis på att Gud kände oss innan vi ens bildades. Hon är i en position som kan […]. Slösa inte för och emot abortuppsats. Roe v. Människor har olika åsikter om abort är rätt eller fel. En tänkt människa borde få se ut sitt liv och bara dö naturligt.
Anförda verk
Specialerbjudande! Kampanjkod: SPARA Redo för en argumenterande uppsats mot abort? Ta en titt på denna informationsresurs med en kontur, APA-format, för och emot abortuppsats, och en referenslista, för och emot abortuppsats. Använd idéer från det här uppsatsexemplet för att bilda fokus för din skrivuppgift. Människor över hela världen har starka åsikter för och emot abort. Även efter att praxis förklarades som en grundläggande mänsklig rättighet i USA av Roe v, för och emot abortuppsats. Wade Högsta domstolens fall, debatten om det pågår fortfarande i landet.
Å andra sidan hävdar pro-life brigad att abort omoraliskt mördar oskyldiga människor eftersom en människas liv börjar vid befruktning. Denna artikel hävdar att abort är fel och inte bör legaliseras eftersom dess nackdelar vida överväger dess fördelar, om några. Den största anledningen till att abort är fel är att det är fel att döma en oskyldig människa till mord. Människans liv börjar när de är befruktade och detta innebär att i vilket skede en graviditet än kan avbrytas, skulle en oskyldig varelse ha dödats. Fostret är i sig en människa och ska få växa och födas och leva sitt liv fullt ut. Som påpekats av Kaczora har fostret en unik genetisk kod och det är därför en unik individuell person, för och emot abortuppsats.
Det är en potentiell människa med en framtid precis som människor som redan är födda. Det skulle vara fel att förstöra deras framtid på grund av att de dödades genom abort. Abort är också fel eftersom det är fel att medvetet orsaka smärta. Vilken process som än används för att säkra en abort utsätter den utvecklande människan för outsägligt lidande innan de till slut dör. Vid 18 veckor har ett foster genomgått tillräcklig utveckling för att känna smärta Meyers, så att abort skulle vara detsamma som fysiskt för och emot abortuppsats en oskyldig person och orsakar dem dödlig fysisk kroppsskada. Under normala omständigheter skulle en sådan attack locka till fördömelse och den eller de inblandade skulle straffas i enlighet med lagen.
Detta är exakt samma sätt som abort bör ses och behandlas. Det borde vara lagligt förbjudet och de som gör det borde straffas för att ha orsakat smärta på en oskyldig person. Vidare ökar abort toleransen mot dödande och detta är ett felaktigt företräde som skapas för mänskligheten. Precis som Kershnar varnar, att legalisera abort och att se det som rätt är som att legalisera dödande och inte se något fel med det. Den respekt människor har för mänskligt liv skulle för och emot abortuppsats minskat om dödandet legaliserades. Precis som sådana åtgärder som vaccination och illegalisering av mord vidtas för att bevara människoliv, förbjuda abort för och emot abortuppsats anses vara ett viktigt sätt att öka mänsklig respekt för livet.
Samhället bör inte tolerera dödande i någon form och bör avskräcka det genom alla tillgängliga tillfällen. Det ger både förväntade fysiska biverkningar och potentiellt allvarligare komplikationer. Några av de biverkningar en kvinna sannolikt kommer att uppleva efter att ha säkrat en abort inkluderar blödningar och fläckar, diarré, kräkningar, illamående och kramper och buksmärtor. I andra fall kan en kvinna uppleva allvarliga komplikationer för och emot abortuppsats kan till och med hota hennes liv till följd av att hon gör abort.
Dessa komplikationer kan inkludera skador på andra kroppsorgan, perforering av livmodern, livmoderväggen som får ärr, livmoderhalsen skadad, sepsis eller infektion och ihållande eller kraftig blödning. Även om sådana fall är sällsynta är det fortfarande inte klokt att utsätta en kvinna för dessa upplevelser. En praxis som har potential att äventyra människoliv på detta sätt bör anses vara felaktig både juridiskt och moraliskt. Det är individens ansvar att ta hand om och inte utsätta sina liv för skada. Människor som anser att abort inte är moraliskt fel hävdar att fostret inte nödvändigtvis ska betraktas som en person som har rätt till liv, för och emot abortuppsats.
De menar att fostret bara är en samling mänskliga celler och därför inte förtjänar den uttryckliga rätten att leva Bailey. Detta argument är felinformerat eftersom faktum är att denna samling av mänskliga celler som är fostret, om det ges möjlighet att växa, blir så småningom en komplett människa. Det är därför människans början bör anses vara vid befruktningen och inte vid födseln eller efter en tid efter befruktningen, för och emot abortuppsats. En uttänkt för och emot abortuppsats borde få se ut sitt liv och bara dö naturligt. Ett annat argument från pro-choice-gruppen är att gravida kvinnor också har moraliska rättigheter och att dessa rättigheter kan åsidosätta fostrets rätt att leva under vissa omständigheter.
Detta argument misslyckas med att erkänna att en människas moraliska rättigheter inte bör neka en annan människa deras moraliska rättigheter. Även i de fall där att bära en graviditet till förlossningen skulle äventyra en gravid kvinnas liv, bör fostret separeras från modern och tillåtas växa genom sådana andra mekanismer som att placeras i en kuvös. Abort är helt fel och inga argument kan motivera dess moral eller laglighet. Det dödar oskyldiga människor innan de kan utvecklas och uppleva livet. Det orsakar också obeskrivlig smärta och lidande för ett oskyldigt foster. Det ökar toleransen mot att döda ytterligare, en företräde som skulle få människor att kasta bort sin respekt för människoliv och döda utan att tänka på.
Ännu värre är att praxis utsätter aborterande kvinnor för allvarliga kroppsskador och till och med kan kräva sina liv. De som inte betraktar fostret som en moralisk person som förtjänar att leva har fel eftersom fostret efter fullständig utveckling blir en människa. På samma sätt bör de som känner en gravid kvinnas moraliska rättigheter åsidosätta fostrets och ignorera det faktum att både kvinnan och fostret för och emot abortuppsats människor med lika rättigheter. Kaczor, C. New York, NY: Routledge. Kershnar, S. Är den livsvänliga världsbilden meningsfull? Meyers, C. Fosterställningen: ett rationellt förhållningssätt till abortfrågan. Amherst, NY: Prometheus Books. Tes: Abort är fel och bör inte legaliseras eftersom dess nackdelar vida överväger dess fördelar, om några.
Människor som anser att abort inte är moraliskt fel hävdar att fostret inte borde för och emot abortuppsats betraktas som en person med rätt till liv. Pro-choice-gruppen hävdar att gravida kvinnor också har moraliska rättigheter och att dessa rättigheter kan åsidosätta fostrets rätt att leva. Det ökar toleransen mot dödande ytterligare. com är en ledande akademisk skrivtjänst som är dedikerad till att ge extra stöd och hjälp till studenter över hela världen. Via vår webbplats kan studenter begära hjälp i en mängd olika ämnen och discipliner. Vi förstår att studier är grunden för framgång; men de kan vara en utmaning utan extra hjälp. Vårt är därför att för och emot abortuppsats upp där dina föreläsare stannar genom att ge dig en pålitlig process för att möta dina akademiska behov.
Gör min uppsats! Slösa inte tid. Få ett komplett papper idag. Beställ uppsatser, forskningsartiklar, för och emot abortuppsats uppsatser, bokrecensioner, uppdrag, avhandling, avhandling Läs mer... Argumentativ essä mot abort, med disposition Publicerad av gudwriter den 11 maj, 11 maj, No Bullshit!! Få ett specialerbjudande för specialuppsats! Kategorier: Gratis uppsatser och forskningsartiklar. Taggar: Argumenterande uppsats mot abort. gudwriter Gudwriter. Relaterade inlägg Gratis uppsatser och forskningsartiklar Exempeluppsats om rasism och diskriminering, med Outline Do My Essay! Gratis uppsatser och forskningsartiklar Hur man tämjer en vild tunga - Sammanfattning och svar gör min uppsats!
Gratis uppsatser och forskningsartiklar Beskrivande essä om stranden Gör min uppsats!
skrattuppsats
Fostret är i sig en människa och ska få växa och födas och leva sitt liv fullt ut. Som påpekats av Kaczor har ett foster en unik genetisk kod och det är därför en unik individuell person. Det är en potentiell människa med en framtid precis som människor som redan är födda. Det skulle vara fel att förstöra deras framtid på grund av att de dödades genom abort. Abort är också fel eftersom det är fel att medvetet orsaka smärta. Vilken process som än används för att säkra en abort utsätter den utvecklande människan för outsägligt lidande innan de till slut dör. Efter 18 veckor har ett foster genomgått tillräcklig utveckling för att känna smärta Meyers, att abortera det skulle alltså vara detsamma som att fysiskt attackera en oskyldig person och orsaka dem dödlig fysisk kroppsskada.
Under normala omständigheter skulle en sådan attack locka till fördömelse och den eller de inblandade skulle straffas i enlighet med lagen. Detta är exakt samma sätt som abort bör ses och behandlas. Det borde vara lagligt förbjudet och de som gör det borde straffas för att ha orsakat smärta på en oskyldig person. Vidare ökar abort toleransen mot dödande och detta är ett felaktigt företräde som skapas för mänskligheten. Precis som Kershnar varnar, att legalisera abort och att se det som rätt är som att legalisera dödande och inte se något fel med det. Respekten människor har för människoliv skulle minska om dödandet legaliserades. Precis som åtgärder som vaccination och illegalisering av mord vidtas för att bevara människoliv, bör abortförbud anses vara ett viktigt sätt att öka mänsklig respekt för livet.
Samhället bör inte tolerera dödande i någon form och bör avskräcka det genom alla tillgängliga tillfällen. Det ger både förväntade fysiska biverkningar och potentiellt allvarligare komplikationer. Några av de biverkningar en kvinna sannolikt kommer att uppleva efter att ha säkrat en abort inkluderar blödningar och fläckar, diarré, kräkningar, illamående och kramper och buksmärtor. I andra fall kan en kvinna uppleva allvarliga komplikationer som till och med kan hota hennes liv till följd av en abort. Dessa komplikationer kan inkludera skador på andra kroppsorgan, perforering av livmodern, livmoderväggen som får ärr, livmoderhalsen skadad, sepsis eller infektion och ihållande eller kraftig blödning.
Även om sådana fall är sällsynta är det fortfarande inte klokt att utsätta en kvinna för dessa upplevelser. En praxis som har potential att äventyra människoliv på detta sätt bör anses vara felaktig både juridiskt och moraliskt. Det är individens ansvar att ta hand om och inte utsätta sina liv för skada. Människor som anser att abort inte är moraliskt fel hävdar att fostret inte nödvändigtvis ska betraktas som en person som har rätt till liv. De menar att fostret bara är en samling mänskliga celler och därför inte förtjänar den uttryckliga rätten att leva Bailey. Detta argument är felinformerat eftersom faktum är att denna samling av mänskliga celler som är fostret, om det ges möjlighet att växa, blir så småningom en komplett människa.
Det är därför människans början bör anses vara vid befruktningen och inte vid födseln eller efter en tid efter befruktningen. En tänkt människa borde få se ut sitt liv och bara dö naturligt. Ett annat argument från pro-choice-gruppen är att gravida kvinnor också har moraliska rättigheter och att dessa rättigheter kan åsidosätta fostrets rätt att leva under vissa omständigheter. Detta argument misslyckas med att erkänna att en människas moraliska rättigheter inte bör neka en annan människa deras moraliska rättigheter. Även i de fall där att bära en graviditet till förlossningen skulle äventyra en gravid kvinnas liv, bör fostret separeras från modern och tillåtas växa genom sådana andra mekanismer som att placeras i en kuvös.
Abort är helt fel och inga argument kan motivera dess moral eller laglighet. Det dödar oskyldiga människor innan de kan utvecklas och uppleva livet. Det orsakar också obeskrivlig smärta och lidande för ett oskyldigt foster. Det ökar toleransen mot att döda ytterligare, en företräde som skulle få människor att kasta bort sin respekt för människoliv och döda utan att tänka på. Ännu värre är att praxis utsätter aborterande kvinnor för allvarliga kroppsskador och till och med kan kräva sina liv. De som inte betraktar fostret som en moralisk person som förtjänar att leva har fel eftersom fostret efter fullständig utveckling blir en människa. På samma sätt bör de som känner en gravid kvinnas moraliska rättigheter åsidosätta fostrets och ignorera det faktum att både kvinnan och fostret är människor med lika rättigheter.
Kaczor, C. Roe v. Wade Alex McBride är en 3:e års jurist vid Tulan Law School. Han arbetar för närvarande med domare Susan Braden i Washington. McBrides artikel, Roe v. Wade, han förklarar processen för att hålla abort godkänd. Norma L McCovey Roe hävdade att Texas kriminaliserade Roes för att göra abort. Hon nämnde att lagen strider mot hennes rättigheter. Det har dock funnits pekare för att särskilt beskriva huruvida en kvinna kan göra abort eller inte. Joseph, C. Dems Spoiling for Planned Parenthood Fight. National Journal. Cameron Joseph är en ung politisk journalist. Han arbetar för närvarande i Washington D.
C skriver om omvalet av Obama. Planned Parenthood är ett företag som tillhandahåller preventivmedel och som dessutom utför aborter. Indiana officerare säger att det är olagligt att ta medel till Medicaid för att finansiera Planned Parenthood. abort aborter mot argument. Din e-postadress kommer inte att publiceras. Gratis uppsatser Uppsatsämnen Sök Sök efter: Sök.
No comments:
Post a Comment