Thursday, January 6, 2022

Mina favoritläraruppsatser

Mina favoritläraruppsatser



Närhelst hon undervisar oss känner vi oss välsignade. Min favoritlärare är min naturvetenskapslärare, mina favoritläraruppsatser. Lärare offrar mycket för oss – deras elever. Min favoritlärare är min klasslärare. Jag försöker uppnå de bästa resultaten i var och en av dem, och jag behandlar alla lärare lika. Min favoritlärare är min naturvetenskapslärare. Hon berättar att vi aldrig blir hopplösa i svåra situationer och letar efter några enkla sätt att ta oss ur dem.





INFORMATION



Uppsats om min favoritlärare: En lärare är en handledare som interagerar med eleverna för att uppmuntra bättre lärande. En lärares positiva inverkan på eleverna är lång och lämnar ett evigt intryck. En lärares närvaro är inte bara för att förmedla kunskap utan också forma elevernas karaktär och personlighet. Det är en utmärkt lärares roll att bygga eleverna psykologiskt, mina favoritläraruppsatser, fysiskt och intellektuellt. Nedan har vi tillhandahållit My Favorite Teacher Essay på engelska, lämplig för elever i klass 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 och 10 i enkla och enkla ord.


Den här uppsatsen är också användbar för aspiranter som förbereder sig för det konkurrensutsatta provet! Vad är fel med dig? Finns det ett problem, om ja, vänligen meddela mig? Var frågorna som ställdes till oss av min favoritlärare fru Rupali som försökte trösta och förstå våra problem. Hon var vår engelska lärare som var smart, intelligent, vacker och 40 år gammal. En person som följde en enkel levande och högt tänkande princip. Hennes egenskaper var tilltalande, och alla älskade hennes mjuka ton. Hon såg alltid nykter ut och var ett mycket erfaret proffs. Hon tog doktorsexamen i engelska och samhällskunskap och var utbildad dansare. Den bästa delen av hennes personlighet var att hon aldrig trodde på straff istället gav oss möjligheten att förbättra våra vanor och beteende. Hennes undervisningsmetod var out of the box, inklusive unika och kreativa sätt.


Eftersom hon visste att många elever hade svårt att läsa och tala engelska, brukade hon hålla ytterligare lektioner där eleverna motiverades att lära sig genom rollspel och skådespeleri. Vi fick i uppdrag att förbereda manus för drama och debatt. Hennes läxor brukade vara ovanliga och annorlunda än andra lärare som alltid motiverade vår iver. Under hennes ledning, mina favoritläraruppsatser skolan vann många tävlingar i välspråk, uppsatsskrivande och debatt. Hennes klass brukade vara engagerande och spännande. Hon var en fantastisk berättare och förklarade våra dikter och lektioner genom berättelser. Våra grammatiklektioner lärdes ut genom videor och hörbara lektioner. Hon visade dock en sober och enkel look men hade också en humoristisk sida av sin personlighet.


Flera gånger introducerade hon oss för nya böcker och romaner som kunde utnyttja våra färdigheter. Hennes föreslagna böcker var mestadels prisbelönta och mycket hyllade bland massorna. En gång tog hon oss till ett litterärt program som leddes av hennes lärare. Det var då vi insåg att hon inte bara är den bästa läraren utan även en bra elev. Hennes tålamod och motståndskraft var de egenskaper som gjorde henne känd och unik i skolan. Varje barn älskade och beundrade henne för hennes graciösa natur. Vi var välsignade med att ha en så utmärkt lärare som trodde på jämlikhet och behandlade alla lika. Hon var känd inte bara i våra skolor utan i andra skolor också på grund av mina favoritläraruppsatser exemplarisk pedagogisk skicklighet och glad karaktär.


Till och med föräldrarna respekterade henne och sökte henne för värdefulla råd, mina favoritläraruppsatser. Som ledamot i styrelsen i skolan såg hon till att disciplin och kreativitet förmedlades i klasserna, mina favoritläraruppsatser. Dessutom hade vi turen att få se hennes ex-studenter träffas och ta emot hennes välsignelser. Slutligen, enligt min mening, mina favoritläraruppsatser, den bästa läraren är den som inspirerar och övertygar barn att följa och uppnå sitt mål. Hon hjälper barnet att bana väg och skapa en plats som barnet längtar efter och önskar.


Fru Rupali var den mina favoritläraruppsatser som såg gott i alla och hade en positiv syn. Klassrumsinlärning baserades på moral istället för instruktioner. Nedan har vi tillhandahållit en kort uppsats om min favoritlärare, vanligtvis för klass 1, 2, 3, 4, 5 och 6 skolelever. Min favoritlärare var Rose, som brukade lära oss naturvetenskap och matematik. Hon avslutade sina studier från Amerika och började undervisa i Indien. Hennes ögon var bruna till färgen och håret blont. Hon var lång och smal. Med glasögon i ansiktet log hon alltid mot alla med de gnistrande ögonen. Hennes personlighet verkade strikt när jag träffade henne första gången; dock var hon mitt emot. Hennes kärleksfulla, omtänksamma och motiverande natur gjorde henne till den mest favoritlärare bland eleverna. Inte bara hennes beteende mina favoritläraruppsatser hennes lärarförmåga var utmärkande.


Hennes sinne för humor, tålmodiga och lättsamma karaktär väckte liv i klassen. Varje elev älskade hennes undervisningsmetod och var uppmärksam och aktiv under sin kurs. För många elever har naturvetenskap och matematik varit de svåra ämnena att knäcka. Jag var en av dem som var svag i båda ämnena. Precis som jag har många andra ställts inför samma problem. I klassen insisterade hon på att vi skulle ställa frågor och rensa bort våra tvivel. Mellan lektionerna brukade hon alltid dela med sig mina favoritläraruppsatser kulturen i USA och hur hon skötte sig i sin skola. Dessutom hade hon en optimistisk inställning till livet och uppmuntrade oss mina favoritläraruppsatser engagera sig i produktiva aktiviteter, mina favoritläraruppsatser, tar upp samhällstjänst varje helg, finslipar våra kunskaper, tar upp en hobby och förvandlar den till en passion, mina favoritläraruppsatser.


Hennes tankar och sätt att leva skilde sig från många av oss då hon följde sitt hjärta och visade humanitär karaktär. Hennes blygsamma och milda läggning inspirerade alltid mina vänner och mig. Jag älskar och beundrar henne mest och hoppas bli som hon. Din e-postadress kommer inte att publiceras. Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till sekundär meny Hoppa till primär sidofält HEM UPSC State Civil Services Indian Polity Notes Essä för UPSC SCERT Läroböcker NCERT-böcker NCERT-böcker för klass mina favoritläraruppsatser NCERT-böcker för klass 2 NCERT-böcker för klass 3 NCERT-böcker för klass 4 NCERT-böcker för klass 5 NCERT-böcker för klass 6 NCERT-böcker för klass 7 NCERT-böcker för klass 8 NCERT-böcker för klass 9 NCERT-böcker för klass Mina favoritläraruppsatser av innehållet.


Lämna ett svar Avbryt svar Din e-postadress kommer inte att publiceras, mina favoritläraruppsatser.





hur man skriver ett grovt utkast till en uppsats



Hon hjälper oss också att lösa problemen förutom studien. Hon uppmuntrar oss att delta i de sporter eller andra tävlingar som anordnas i skolan. Hon ser bra ut med sitt leende ansikte och stödjande natur. Ibland, när ämnena är över, delar hon med sig av sin kampperiod i livet för att uppmuntra oss att studera. Hon är mycket vänlig och lättsam lärare. Vi är aldrig rädda för henne men respekterar henne mycket. Min favoritlärare är min naturvetenskapslärare. Hon heter Mrs. Sanjana kausik. Hon bor nära skolans campus.


Hon är skolans bästa lärare och omtyckt av alla mina vänner eftersom hon undervisar väldigt bra. Ingen känner sig tråkig i hennes klass eftersom hon också gör lite kul. Jag gillar hennes strategier att undervisa i klassen. Hon ber oss gå igenom ämnet hemifrån vad hon ska lära ut i klassen nästa dag. Hon undervisar i det ämnet i klassen och ställer många frågor för att klargöra. Hon ställer också frågor om samma ämne nästa dag. På så sätt blir vi väldigt tydliga om ett visst ämne. Hon tar prov efter att ha undervisat i två eller tre ämnen. Hon älskar läraryrket och undervisar oss med entusiasm och passion. Hon är väldigt vänlig mot oss och får oss aldrig att frukta henne. Vi ställer alla frågor som rör ämnet i klassen eller hennes stuga till henne utan rädsla. Hon tittar på varje elevs aktivitet medan hon undervisar i klassen och straffar de stygga.


Hon säger till oss att koncentrera oss på studien och alltid följa vad din lärare säger i klassen om du verkligen vill ha framgång i livet. Hon gör aldrig partiskhet mellan svaga och briljanta elever i klassen. Hon stöttar mycket till sina svaga elever och ber till briljanta elever också för att hjälpa sina svaga kollegor. Hon säger att vi brinner för vår studie och målet med livet. Hon är mycket uppmuntrande lärare, uppmuntrar oss inte bara i studier utan också i fritidsaktiviteter. Hon hejar personligen på eleven som gör bra ifrån sig i skolan, vare sig det gäller akademiska eller sportaktiviteter. Hon ger gratis undervisning till sina svaga elever i sitt hem under en timme.


Varje elev klarar sig mycket bra i det naturvetenskapliga ämnet både i klassproven och tentor. Hon är också vice rektor för skolan. Så hon utför alla sina skyldigheter väldigt bra. Hon tar hand om städningen och grönskan på skolans campus. Hon ser aldrig seriös ut eftersom hon har ett leende ansikte. Hon gör oss glada i skolan som sina egna barn. Hon tar hand om alla arrangemang i skolan under alla evenemangsfirande eller tävlingar som anordnas i skolan. Hon pratar mycket artigt med alla elever och vet väl att hantera alla svåra situationer på skolan. Avskedstal för lärare. Avskedstal av lärare på avskedsfest. Slagord på Lärarnas dag. En entreprenörsdirektör, White Planet Technologies Pvt.


Master i datorapplikation och företagsekonomi. En passionerad skribent, skrivit innehåll i många år och regelbundet skrivit för Indien för att fira. com och andra populära webbportaler. Tror alltid på hårt arbete, där jag är idag är bara på grund av hårt arbete och passion för mitt arbete. Jag tycker om att vara upptagen hela tiden och respekterar en person som är disciplinerad och har respekt för andra. Hitta alla. Vänligen hjälp oss att förbättra, Kontakta oss. Min favoritläraruppsats. Hem » Min favoritlärare. En lärare betyder mycket för sina elever, han spelar en extraordinär roll i våra liv från de tidigaste åren av utveckling till mognad. De formar oss och vår framtid därefter så att vi kan göras till en ansvarsfull medborgare i landet. Min favoritlärare är Rajni Mam, hon är också min klasslärare.


Hon är en strikt lärare men väldigt rolig. Hon utför alla uppgifter och projekt relaterade till klassen vid rätt tidpunkt utan dröjsmål. Jag gillar henne mycket eftersom hon försöker lära oss bra saker på väldigt enkla sätt. Hon guidar oss mycket väl under alla skol- eller mellanskoletävlingar inom dans, sport, utbildning etc. Hon lär oss att dela saker i klassen som lunch eller andra viktiga saker bland sina kollegor. Hon följer mycket enkla och effektiva undervisningsstrategier för att lära oss alla ämnen. Jag saknar aldrig hennes klass och går på hennes lektioner dagligen. Efter att ha rensat begreppet ämne ger hon oss övningstext i klassrummet och får även hushållsarbetet gjort för huset.


Förutom ämnen lär hon oss god moral och etikett som gör oss starkare i karaktären. Fast hon kommer inte vara vår lärare i nästa klass. Hennes undervisningsteknik kommer alltid att finnas med oss ​​och kommer att visa oss vägen till svåra situationer. Hon är väldigt omtänksam och kärleksfull av naturen. Hon har varit guldmedaljör på universitetet och har fått högre utbildning. Hon kommer alltid att vara min bästa lärare. Geeta Goswami är min favoritlärare i skolan. Jag studerar i klass 4 och hon lär mig EVS Environmental Studies. Hon är en bra lärare, bryr sig mycket om oss och lär oss med enkla metoder.


Kommer alltid i rätt tid i klassen och missar aldrig sin klass. Hon älskar mig väldigt mycket eftersom jag är hennes mycket disciplinerade och idealiska elev, jag följer alla hennes order och gör mitt klassarbete och hemarbete dagligen på ett rent sätt. Jag har aldrig varit sen eller frånvarande i hennes klass. Hon inspirerar oss att alltid följa den rätta vägen i livet. Till och med hon inspirerar oss att möta en mycket svår situation med mod. Det bästa med henne är att hon inte straffar fysiskt. Jag har aldrig sett henne ge straff på det sättet. Hon håller disciplinen i sin klass väldigt bra. Jag upplever hennes positiva inflytande. Hon är också styrelseledamot i vår skola. Hon förbereder barn för olika dans- och musiktävlingar.


Som engelsklärare uppmuntrar hon alltid eleverna att delta i olika engelska debatter och frågesporter. Under hennes ledning har vår skola vunnit många utmärkelser och priser i olika tävlingar och evenemang. Hon är en sann tillgång för skolan. Hennes röst är väldigt mjuk. Det gör klassen väldigt engagerande. Det är en utmärkt upplevelse att få engelskalektioner av henne. Ibland känner jag att jag är väldigt lyckligt lottad som har en lärare som henne. Det känns som att vi tittar på en tv-serie. Hon har även studerat engelsk litteratur. Hon säger alltid till oss att läsa en engelsk tidning och romaner. Hon delar alltid fördelarna med att kunna engelska språket.


Hon delar med sig av sina erfarenheter när hon reser till olika länder. Hennes föredrag är mycket intressanta. Hon undervisar alltid på ett berättelsesätt. Vi känner alltid att vi lyssnar på henne upprepade gånger. Även om hon är enkel och nykter är hon en väldigt humoristisk kvinna. Även vissa lärare blir avundsjuka på henne och hennes popularitet bland eleverna. En gång tog hon oss till seminariet för en mycket välkänd engelsklärare. Hon berättade att mannen på seminariet var hennes lärare. Hon presenterade oss för honom. Vid den tiden fick vi veta att vår engelskalärare var en mycket bra student på hennes college också. Hon är väldigt stöttande och hjälper alltid behövande elever.


Hon behandlar alla lika. Hon lade extra kraft på svaga elever. Jag har alltid sett henne sysselsatt i sitt arbete. Hon slösar aldrig tid. Hon tar extraklasser när hon får tillfälle. Vi älskar de extra klasserna som hon tar. Hon är mycket känd utanför skolan också. Hon hjälper alltid behövande och fattiga människor.

No comments:

Post a Comment